انتظارات مشتری از بسته بندی چیست؟
فهرست مطالب
اهداف بسته بندى چیست؟
بسته بندى نقشى عملى دارد، اما مى تواند بیشتر کسترش یابد. بسته محصول بخش اساسى آمیخته بازاریابى است، زیرا فرصتى براى تعامل مستقیم با مشترى است.
بسته بندى محصول مى تواند تأثیرى ماندگار بر روى مشترى شما بکذارد، بنابراین داشتن ویژگیهای مناسب می تواند وفادارى به برند را بهبود بخشد.
اگر تا به حال فکر کرده اید که مصرف کنندکان در بسته بندی چه چیزی را دوست دارند، این ۷ ویژگی بسته بندى به شما بینشى در مورد ترجیحات مشتریانتان مىدهد.
۷ ویژگی ارزشمند بسته بندى براى مصرف کنندگان
۱. حفاظت از محصول
اولین واصلى ترین انتظار مشتریان براى خرید یک بسته بندى، بسته بندى سالم وبدون نقص است.
بسته ای که مخدوش ، له کج ، شکسته یا پاره نشده باشد.
او میخواهد مطمئن باشد که محصول داخل بسته در برابر خراب شدن، آلودگى، شکستن یا از بین رفتن هر نوع محافظت مى شود واطمینان پیدا کند که بهترین نسخه محصول را دریافت مى کند.
براى بسته بندی مواد غذایی، بسته بندی ضد دستکاری (دارای هولوگرام) به مشتریان شما آرامش خاطر مىدهد که مى توانند هرکونه تداخل با محصول را تشخیص دهند. به همین ترتیب، بسته بندی ضد کودک (دارای علائم و قفل هایی که برای کودکان بازکردنش سخت باشد) نیز یک اقدام
ایمنى انقلابى است که والدین از آن قدردانى مىکنند.
۲- درج عناوین مهم روی بسته بندی
یکى از مزایاى اصلى بسته بندى براى مصرف کنندکان، عناوین است که روى بسته بندى نمایش داده مى شود. حقایق ارائه شده به مصرف کننده از طریق بسته بندى اشاره دارد.
طراحان بسته بندى محصول باید خود را جاى مشتری بکذارند ودر نظر بکیرند که کاربر باید جه جزئیاتی را بداند.
خریداران پرمشغله از زمانى که برندها به طور برجسته اطلاعات ارزشمندى را ارائه مى دهند، قدردانى مى کنند زیرا باعث صرفه جویى در وقت وتلاش ذهنى آنها مى شود.
به موارد زیر توجه کنید :
- نام تجارى یا لوکوى شرکت شما باید در جاى مناسب و واضح وبدون تداخل باعنوان محصول قابل شناسایى باشد.
- اکَر بسته بندى محصول شما داراى یک ویزکَى منحصر به فرد فروش است، مانند ارگانیک، وگان یا حلال، باید علائم آن به وضح روى بسته درج شود.
- عکس فریبنده و به یاد ماندنى یا درج نوع محصول که نشان دهد که انتظارى از مشترى را براورده میکند.
۳. مندرجات و دستورالعمل ها مطابق با قوانین کشور مقصد
طراحى دقیق بسته بندى به مصرف کنندکان نحوه استفاده صحیح از محصول را براى بهترین نتایج آکاه مى کند. به عنوان سازنده، شما مى خواهید اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما تجربه اى روان و دلیذیر با محصول شما دارند. مندرجات یا دستورالعمل هاى جاپ شده روى بسته بندى محصول یکی از ویزکى های ضرورى براى مصرف کنندکان است.
در اینجا دستورالعمل هایى وجود دارد که ممکن است بخواهید بسته به نوع محصول، در دستورالعمل هاى بسته قرار دهید:
- مشخص بودن وزن محصول واضح و خوانا
- شمخص بودن قیمت محصول واضح و خوانا
- درج تاریخ تولید و مصرف در محل مناسبى از بسته بندى
- مقدار توصیه شده براى استفاده یا مصرف براى بهترین نتیجه
- محصولات براى چه کَروه سنى مناسب هستند
- دفعات ایمن استفاده و هرکونه منع مصرف نادرست
- نحوه نگهداری محصول و در چه دمایی
- نحوه استفاده و دستور یخت ( براى مواد غذایى )
- درج علایم مهم تولید
- اطلاعات تماس خدمات مشترى، از جمله شماره تلفن رایکان، وب سایت وآدرس
۴. حقایق سلامت و تغذیه
بسته بندى متفکرانه، به ویزه در صنعت غذا ونوشیدنى، اطلاعات ارزشمندی را در مورد سلامت وحقایق تغذیه اى محصول در اختیار مصرف کنندکان قرار می دهد. فراتر از فهرست مواد تشکیل دهنده، بسته بندى مى تواند به مشتریان کمک کند تا با ارائه اطلاعات مناسب کالری و اطلاعات تغذیه اى، انتخاب های بهترى براى سلامتى خود داشته باشند.
علاوه بر اطلاعات اولیه تغذیه ای، امروزه بسیاری از مصرف کنندکان در مورد آنجه مصرف می کنند آگاه هستند. آنها مى خواهند از هرگونه آلرژى بالقوه، سموم یا سایر افزودنی های مضر موجود در محصولات خانکى خود آگاه باشند. با برچسب گذارى محصولات خود به عنوان عارى از مواد یا مواد خاص، انتخاب برند شما را برای مصرف کنندکان آکاه به سلامت آسان تر میکنید.
از QR استفاده کنید …
پشت بسته بندی خود را با یک کد QR برجسب کَذارى کنید که آنها را با جزئیات بیشتر به صفحه مورد نظر آن محصول در وب سایت برده شوند.
این صفحه مى تواند حاوى اطلاعاتى در مورد مواد خاصى، ویدئو و … باشد.
شما مى توانید با استفاده از بستهبندى خود براى تعامل با مصرف کنندگان، یک رابطه ایجاد کنید و مشتریان مادام العمر را تبدیل کنید.
۵. دسترس پذیرى و فراکیری بسته بندی صادراتی
بسیاری از تولیدکنندکان اغلب گروههای اجتماعی متفاوت از تودەها را نادیده میگیرند.
کسانى که ممکن است با بسته بندى معمولى مشکل داشته باشند.
در اینجا چند راه براى بهبود بسته بندى محصول وجود دارد تا آن را برای افراد، بدون در نظر کرفتن سن، فرهنگ یا توانایی بیشتر در دسترس وفراکیرتر کند.
زبان ودرک مطلب: بسته به اینکه محصولات خود را در کجا توزیع مى کنید، ممکن است براى مشتریان
شما مفید باشد که اطلاعات بسته بندی را به زبان دیکرى به جز انگلیسى اضافه کنید. ایالات متحده یکی از بزرگترین کشورهای اسپانیایی زبان درجهان است در حالى که کانادا از شرکت ها می خواهد که برچسب بسته بندی مصرف کننده را به زبان انگلیسی و فرانسوی چاپ کنند.
سایر سیستم های اندازه گیری: اگر برچسب هاى بسته شما حاوى اطلاعاتى درباره مقادیر، حجم و وزن است، درج آن به اوزان مرسوم کشور های دیکر لحاظ شود. مانند اونس در امریکا.
مسائل مربوط به مهارت وتحرک: طراحى بسته بندى با توجه به افرادى که مبتلا به مشکلات مهارت و سایر آسیب های فیزیکی هستند. شامل راهحل هایی مانند درب آسان باز شو، لولا یا … است تا باز کردن آن آسان تر شود.
اختلال بینایى: توجه لییل و بسته بندى براى افراد داراى آسیب بینایى. گروهى از افراد نابینا و آنهایى که بینایی محدودی دارند که براى خواندن حروف ریز مشکل دارند. نمادهاى لمسى روى بسته بندى به طور کسترده رایج مى شوند، زیرا به افراد کم بینا که نمى توانند خط بریل را بخوانند کمک مىکنند بین محصولات تمایز قائل شوند وحتى تاریخ انقضا را بخوانند.
با گنجاندن این ویرکی های دسترسى وفراگیری در بسته بندى محصولتان، برند شما مى تواند باارائه راه حل هایى که معمولاً در جای دیکر پیدا نمیکنند، در یک جمعیت چند ملیتی رقابتی، باقی بماند.
با افزایش آگاهى از آرتریت، صنعت در تلاش است تا بسته بندى را براى مصرف کنندگانى که از این بیمارى رنج مى برند در دسترس تر کند. Rosie Lintott به بررسى پیشرفت هاى اخیر در بسته بندی در دسترس میپردازد.
حدود ده میلیون نفر در بریتانیا با آرتریت زندکى مى کنند، وضعیتى که باعث درد وخستکى مى شود و می تواند انجام کارهای روزمره مانند پخت و پز و لباس پوشیدن – یا دست زدن به محصولات بسته بندی شده را دشوار کند.
درباره حمیدرضا پیوندی
متخصص چاپ افست و فلکسو، طراحی، پیش از چاپ و چاپ
نوشتههای بیشتر از حمیدرضا پیوندی
دیدگاهتان را بنویسید